433 views 0 comments

Supreme Commander 2 Review

by on May 21, 2010
 

Πιο οργανωμένο και πιο φιλικό το δεύτερο Supreme Commander

Η προηγούμενη έκδοση του Supreme Commander που είχαμε παίξει, ήταν αυτή στο Xbox 360. Τότε, το παιχνίδι μας είχε αφήσει κακές εντυπώσεις, κυρίως λόγω του χαμηλού του frame rate και των υπερβολικά μεγάλων μαχών, που καθιστούσαν δύσκολο για τον παίκτη τον ταυτόχρονο έλεγχο όλων των μονάδων. Αυτό που επίσης θυμόμαστε από το πρώτο παιχνίδι, είναι το ιδιαίτερο zoom που υπήρχε και που άφηνε τον παίκτη να δει από ψηλά ολόκληρο το χάρτη στην οθόνη του και όλες τις μονάδες που βρίσκονται σε αυτόν, δίνοντάς του μια συνολική και στρατηγική εικόνα της μάχης. Επίσης, θυμόμαστε το μεγάλο αριθμό από κτήρια αλλά και μονάδες που καλείται να αναπτύξει ο παίκτης, όπως και την πολύ σημαντική κεντρική μονάδα του, το ACU. Όλα αυτά δεν έχουν αλλάξει από τότε.

Γραφικά: Ποσότητα εναντίον ποιότητας
Αυτό που είδαμε ότι έχει αλλάξει στο Supreme Commander 2, είναι οι περισσότεροι αρνητικοί τομείς. Στην έκδοση για PC την οποία δοκιμάσαμε, το SC2 δεν υπέφερε από τα χαμηλά frame rates του παρελθόντος. Με όλες τις ρυθμίσεις στο high, με τις σκιές ενεργοποιημένες και με AA x16, παρουσιάστηκαν ελάχιστα κολληματάκια (κυρίως στο zoom-in) και αυτό συνέβαινε μόνο όταν φτάναμε στο μέγιστο αριθμό διαθέσιμων μονάδων. Αυτό λοιπόν που έχει διορθωθεί σημαντικά, είναι η απόδοση του παιχνιδιού και του κακού frame rate.

supreme commander 2 screens 01 Supreme Commander 2 Review

Φυσικά, προκειμένου να μπορεί ο κάθε στρατός να έχει από 300 και πλέον μονάδες στην οθόνη, δεν θα μπορούσε ο οπτικός τομέας να είναι ιδιαίτερα φορτωμένος. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι να βρεθεί κανείς στις μεγαλύτερες μάχες και στη μέγιστη ανάπτυξη του στρατού του, θα τον ενοχλήσουν τα χαμηλής ανάλυσης γραφικά και textures, οι κενοί χάρτες και τα ελάχιστα πολύγωνα στις μικρότερες μονάδες και στα κτήρια. Μετά από μερικές ώρες όμως, γίνεται κατανοητό ότι η ποιότητα έχει περιοριστεί για χάρη της ποσότητας και των μεγάλων αναμετρήσεων. Τότε, ξαφνικά το μάτι αγνοεί τα άσχημα γραφικά και το μυαλό επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του τεράστιου στρατού και της επόμενης κίνησης κατά του αντιπάλου.

Ακόμα όμως και αν το Supreme Commander 2 είχε καλύτερα γραφικά, κατά πάσα πιθανότητα οι παίκτες θα τα αγνοούσαν και αυτό επειδή στο SC2, όπως και στο SC1, πρέπει να έχουμε την κάμερα αισθητά πιο «πάνω» από όσο έχουμε συνηθίσει σε άλλα RTS. Οι χάρτες είναι μεγάλοι και θα βρούμε πολύ κενό χώρο για ανάπτυξη μεγάλου στρατού και πολλών κτηρίων. Ο παίκτης πρέπει να έχει τη συνολική εικόνα του χάρτη στην οθόνη του, χρησιμοποιώντας το ελεύθερο zoom σύστημα. Τα μέτωπα είναι πάντα πολλαπλά στο χάρτη και δεν αφήνουν ούτε δευτερόλεπτο ελεύθερο για ανάπαυση στον παίκτη.

supreme commander 2 screens 02 Supreme Commander 2 Review

Campaign mode: Για παλιούς και νέους παίκτες
Αυτό που επίσης μας άρεσε περισσότερο σε αυτό το Supreme Commander, ήταν το Campaign mode. Οι φυλές είναι πάλι οι ίδιες (οι UEF, οι Illuminate και οι Cybran) και στο campaign mode θα ελέγξουμε σταδιακά και τις τρεις, ξεκινώντας από τους UEF. Η ιστορία στη συνέχεια περιπλέκεται ανάμεσα στις τρεις αυτές φυλές, με τους στόχους της κάθε μιας να αλλάζουν στην πορεία. Συμμαχίες μπορεί να σπάσουν, άλλες να δημιουργηθούν και κάπου εκεί το σενάριο κάνει δύσκολη την εύρεση μιας «καλής» ή μιας «κακής» πλευράς. Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία θέλει να είναι όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη, έτσι ώστε καμία φυλή να μην κριθεί «μισητή» από τη μεριά του θεατή, καθώς όλες τους είναι διαθέσιμες στον παίκτη.

Αυτό που μας άρεσε στο campaign mode, είναι ότι πρόκειται για ένα μεγάλο tutorial, το οποίο σταδιακά ξεκλειδώνει ολόκληρο το διαθέσιμο στρατό, τα upgrades και τα «πειραματικά» οχήματα της κάθε φυλής, όμως με τρόπο τέτοιο που κάνει τον παίκτη να κατανοήσει τη σημαντικότητα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μεριάς, αλλά και να αντιληφθεί καλύτερα το ρόλο των πιο σπάνιων και ακριβών πειραματικών οχημάτων. Επίσης, βρήκαμε πολύ σωστούς τους διάφορους περιορισμούς που θέτουν πολλές αποστολές στο campaign mode, οι οποίοι υπάρχουν ακριβώς για να ωθήσουν τον παίκτη να χρησιμοποιήσει ένα συγκεκριμένο μέρος του στρατού του κάθε φορά.

supreme commander 2 screens 03 Supreme Commander 2 Review

Ο στρατός της κάθε φυλής χωρίζεται περίπου στις ίδιες κατηγορίες. Υπάρχουν οι μονάδες εδάφους, αέρος και νερού (με εξαίρεση εδώ του Illuminate) και υπάρχει επιπλέον το σημαντικό mech ACU, αλλά και οι «πειραματικές» μονάδες. Το τελευταίο είναι μάλλον και το πιο εντυπωσιακό μέρος του παιχνιδιού και αυτό στο οποίο πρέπει να στοχεύουν όλοι οι παίκτες, είτε offline, είτε online. Οι πειραματικές μονάδες είναι στην ουσία μεγαθήρια που ξεχωρίζουν μέσα στο χάρτη και μπορούν να τα βάλουν με έναν ολόκληρο στρατό. Αυτές οι μονάδες, βέβαια, απαιτούν ώρα για να ετοιμαστούν, ενώ πριν από αυτό θέλουν ακόμη περισσότερη ώρα προκειμένου να αναπτύξει ο παίκτης τα κατάλληλα upgrades για να τις ξεκλειδώσει.

Οικονομία και micro-management
Το καινούργιο σύστημα για «upgrades» των μονάδων και των κτηρίων που έχει προστεθεί στο SC2, λέγεται Research και στην ουσία πρόκειται για μια ακόμη πηγή που πρέπει να «φροντίζει» ο παίκτης. Κτίζοντας αρκετά κτήρια για να ανεβαίνουν οι Research πόντοι μας, θα μπορούμε να τους ξοδεύουμε σε μια σειρά από «skill trees», τα οποία χωρίζονται σε κατηγορίες όπως Land, Air, Naval, Structures και ACU. Τα θετικά αυτού του συστήματος είναι δύο. Πρώτον, τα upgrades βελτιώνουν σημαντικά την απόδοση της κάθε κατηγορίας, ενώ είναι σημαντικό κανείς να ξοδέψει τους πόντους του ακολουθώντας στην κάθε κατηγορία το «μονοπάτι» που θα τον βοηθήσει περισσότερο στο δικό του στυλ παιχνιδιού. Δεύτερον, βελτιώνει σημαντικά τις online στρατηγικές, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να συνεννοηθούν έτσι ώστε άλλος παίκτης να ξεκλειδώσει διαφορετικές κατηγορίες (άλλος για αέρα, άλλος για ξηρά κ.ο.κ).

Το υπόλοιπο μέρος της οικονομίας δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα. Πρέπει πάλι να κτίζουμε αρκετά κτήρια για ενέργεια, όπως και κτήρια για Mass. Το μόνο παράπονο που είχαμε εδώ σχετικά με το Mass, ήταν το γεγονός ότι στο Campaign mode χρησιμοποιείται κυρίως για να περιορίζει τον παίκτη από το να παίξει γρήγορα και για να ισορροπεί τη δυσκολία, ενώ αυξάνει και χωρίς λόγο το χρόνο του παιχνιδιού.

supreme commander 2 screens 04 Supreme Commander 2 Review

Αυτό συμβαίνει επειδή τα κτήρια για το Mass μπορούμε να τα κτίσουμε μόνο σε συγκεκριμένα σημεία, κάτι που καθυστερεί πολύ την ανάπτυξη του συγκεκριμένου αποθέματος. Μπορεί να μην ακούγεται και τόσο αρνητικό, όμως όταν μετά από ένα σημείο η ενέργεια θα έχει τερματιστεί σε ένα νούμερο όπως 99999 και το Mass θα βρίσκεται διαρκώς σε διψήφιο νούμερο και θα καθυστερεί την ανάπτυξη των πάντων, τότε ο παίκτης δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο από το να περιμένει τη -βαρετά αργή- ανάπτυξη του Mass. Τα πράγματα γίνονται κάπως καλύτερα στην πορεία, όταν μπορούμε να ανταλλάξουμε πόντους ενέργειας για Mass πόντους, όμως στο Campaign mode δεν είναι πάντα διαθέσιμες αυτές οι επιλογές.

Συνολικά, το campaign mode το βρήκαμε διασκεδαστικό και αυτό κυρίως επειδή το Supreme Commander 2 συνεχίζει την παλιά καλή τακτική των RTS, η οποία λέει: «φτιάχνω μια τεράστια βάση, τερματίζω το όριο των μονάδων που μου δίνεται και εξαπολύω μια -και τελική- επίθεση στην αντίπαλη βάση». Μπορεί πολλοί παίκτες να βρουν βαρετή την παραπάνω διαδικασία, καθώς ουσιαστικά επαναλαμβάνεται σε κάθε αποστολή (απλά επειδή λειτουργεί πάντα καλά ως στρατηγική), όμως μόλις η βάση αρχίζει να «τρέχει» και οι ευθύνες και το micro-management που πρέπει να κάνει ο παίκτης πολλαπλασιάζεται, τότε αρχίζει και το πραγματικό ενδιαφέρον. Εν τέλει, αυτό που καταφέρνει πολύ καλά το SC2, είναι κάνει τον παίκτη να αισθανθεί ότι ελέγχει τα πάντα στον χάρτη, δίνοντάς του πολλά πράγματα να ελέγχει ταυτόχρονα.

supreme commander 2 screens 05 Supreme Commander 2 Review

Online: «Το πιο γρήγορο mouse νικά»
Πως όμως λειτουργούν όλα τα παραπάνω με πραγματικούς παίκτες; Η αλήθεια είναι ότι το οnline μέρος είναι πολύ πιο βαθύ απ όσο φαίνεται αρχικά. Ναι, μπορεί να παίζει μεγάλο ρόλο η ταχύτητα και το ποιος θα εξαπολύσει πρώτος ένα σοβαρό αριθμό μονάδων στην αντίπαλη βάση, όμως είχαμε και κάποια πολύ ενδιαφέροντα matches με παίκτες που ήξεραν πραγματικά πώς να ελέγξουν τα «skill trees» του στρατού τους. Για παράδειγμα, ένας παίκτης αποφάσισε να αναπτύξει όλα τα upgrade του ACU του, κάνοντάς το μια παντοδύναμη μονάδα προτού οι εχθροί του μπορέσουν να αναπτύξουν ικανή άμυνα. Άλλοι παίκτες είδαμε να προτιμούν τις εναέριες επιθέσεις κατευθείαν στην καρδιά της βάσης μας, ενώ άλλοι έπαιζαν με μεγαλύτερη τακτική χρησιμοποιώντας τις θαλάσσιες μονάδες τους για να καταστρέφουν σημαντικά κτήριά μας από απόσταση.

Αυτό που παρατηρήσαμε πάντως στα online matches, είναι ότι γίνονται καλύτερα με κάποιους περιορισμούς. Δηλαδή, όταν ο host προτιμά να απενεργοποιήσει κάποια όπλα που μάλλον ρίχνουν σημαντικά την ταχύτητα των online matches (όπως τα nukes). Επιπλέον, υπάρχουν modes όπως τα Assassination, Supremacy και Infinite War, όμως πάντα παίζουν μεγαλύτερο ρόλο οι επιλογές που κάνει κάθε φορά ο host, παρά το mode αυτό καθ’ αυτό.

Συνολικά, το Supreme Commander 2 είναι καλύτερο από το πρώτο. Η απόδοση έχει βελτιωθεί αισθητά, αν και η ποιότητα των γραφικών έχει περιοριστεί σημαντικά. Η ανάπτυξη της βάσης είναι αρκετά διασκεδαστική διαδικασία και το Campaign mode κάνει καλή προσπάθεια στο να παρουσιάσει στον παίκτη την κάθε φυλή αλλά και τη χρήση των πιο σπάνιων μονάδων.

supreme commander 2 screens 06 Supreme Commander 2 Review

Η ιστορία μπορεί να μην είναι ικανή να κερδίσει τις εντυπώσεις, όμως δεν θα έχουν πρόβλημα να την παρακολουθήσουν οι παίκτες. Το Online mode έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον, όμως απαιτεί μεγάλη ταχύτητα στο micromanagement, καθώς και σωστή επιλογή των upgrades. Οι περισσότεροι παίκτες RTS, που τους αρέσουν τα παιχνίδια στα οποία μπορούν να κτίζουν μεγάλες βάσεις και να βγάζουν εκατοντάδες μονάδες στην οθόνη, θα βρουν το Supreme Commander 2 πολύ ενδιαφέρον.

Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
CPU: 2.6 GΗz ή ανώτερος
Μνήμη RAM: 1GB RAM (XP), 1.5 GB RAM (Vista/ Win 7)
Κάρτα γραφικών: 256MB VRAM DX9, Pixel Shader 3.0
Λειτουργικό Windows: XP/ Vista/ Windows 7

+ Η απόδοση (frame rate) έχει βελτιωθεί σημαντικά
+ Στις μάχες συνεχίζουν να εμπλέκονται εκατοντάδες μονάδες
+ Οι χάρτες είναι σωστά σχεδιασμένοι για Multiplayer Matches
+ Η ανάπτυξη της βάσης, των Researches και των πειραματικών μονάδων θα αρέσουν στους λάτρεις των RTS

- Τα γραφικά δείχνουν άσχημα από κοντά
– Το «Mass» καθυστερεί αρκετά τη ροή του παιχνιδιού
– Ορισμένα όπλα έχουν κακή ισορροπία στο MP και πρέπει να απενεργοποιούνται από τον Host
– Ορισμένοι παίκτες μπορεί να βρουν και πάλι χαοτικά τα πολλαπλά μέτωπα

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πηγή: www.gameover.gr

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment