428 views 0 comments

SBK X Superbike World Championship Review

by on June 7, 2010
 

Η Milestone τραβάει τέρμα το γκάζι

Είναι αλήθεια πως εδώ και αρκετά χρόνια, το κοινό δε ξέρει τι θα πρέπει να περιμένει από μια νέα δημιουργία που βασίζεται στις μοτοσικλέτες. Με τη συνολική ποιότητα να τίθεται πάντοτε υπό αμφισβήτηση και φυσικά με τις συγκεκριμένες προτάσεις των δύο τροχών να βρίσκονται στη σκιά των τίτλων που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, η κατηγορία φαίνεται πως αναζητά αγωνιωδώς το λυτρωτή της. Για μια ακόμα χρονιά η Black Bean παραδίδει στο κοινό ένα νέο μέλος της σειράς Superbikes, αν και τελικά αποδεικνύεται πως από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων μέχρι τη σημαία του τερματισμού, η διαδρομή είναι επίπονη, αλλά άκρως εθιστική.

Αναμφίβολα έχουν γίνει σημαντικότατα βήματα προόδου, στοιχείο ιδιαίτερα ευχάριστο αν αναλογιστεί κανείς πως πλέον ο ανταγωνισμός είναι υπαρκτός. Δυστυχώς, η αντίστοιχη πρόταση του Moto GP έδειξε πως η αλλαγή του developer δεν ήταν η λύση και η ιταλική Milestone έρχεται να πάρει την εκδίκησή της, χωρίς όμως να αποφύγει τα λάθη. Μπορεί εδώ και χρόνια ο θεσμός των Superbikes να θέλει να πάρει τα σκήπτρα από τον μεγάλο του αντίπαλο, αλλά το πλέον σίγουρο είναι πως τουλάχιστον στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών, η μεγάλη ανατροπή έχει έρθει.

SBKX Review 09 SBK X Superbike World Championship Review

Arcade ή Simulation; Τα διαθέσιμα modes
Το SBK X World Championship αποτελεί την πλέον ώριμη πρόταση της σειράς και παρόλο που αρχικά οι όποιες βελτιώσεις δε γίνονται άμεσα αντιληπτές, είναι σε θέση να δοκιμάσει τις ικανότητες των φανατικών οπαδών των δύο τροχών και μάλιστα στο μέγιστο βαθμό. Με τα arcade και simulation modes να διαχωρίζουν σημαντικά τον τίτλο σε δύο αυτόνομες πρακτικά ενότητες, το στοιχείο που αρχικά προκαλεί έκπληξη είναι οι πάρα πολλές διαθέσιμες επιλογές. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν να τρέξουν απλά και μόνο σε έναν αγώνα, σε ένα αγωνιστικό τριήμερο, σε ένα πλήρες πρωτάθλημα ή ακόμα καλύτερα να ξεκινήσουν τη δική τους καριέρα από το μηδέν. Από τη λίστα δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι διαδικτυακές αναμετρήσεις, αν και όπως θα δούμε παρακάτω, συνεχίζουν να αποτελούν μια μαύρη σελίδα της σειράς γενικότερα.

Ένας τομέας που αναμφίβολα καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις είναι αυτός των διαθέσιμων μηχανών και εδώ η Black Bean έχει κινηθεί αρκετά έξυπνα. Καταρχάς, η γενικότερη αβεβαιότητα για το αν τελικά το SBK X καταπιάνεται με το φετινό πρωτάθλημα, είναι ένα ερώτημα που μάλλον δεν θα πάρει απάντηση, αν και ευτυχώς το συγκεκριμένο παράπτωμα δεν είναι και τόσο σοβαρό. Οι μοτοσικλέτες είναι χωρισμένες σε τρεις κατηγορίες και πέρα από τα θηρία των Superbikes, παρών δηλώνουν οι κατηγορίες των Supersports και Superstock. Στην πρώτη ακολουθείται κατά κάποιο τρόπο η λογική του ενιαίου, με τα τετράχρονα οχήματα των 600cc να δημιουργούν μια ανταγωνιστικότατη κατηγορία, ενώ στη δεύτερη συμμετέχουν μηχανές που ελάχιστα διαφέρουν από αυτές που μπορεί να προμηθευτεί κάποιος από έναν επίσημο αντιπρόσωπο.

SBKX Review 08 SBK X Superbike World Championship Review

Παράλληλα τα νέα μοντέλα των Aprilia και BMW θα προσπαθήσουν να αμφισβητήσουν την κυριαρχία των υπολοίπων Ιταλών αλλά και Ιαπώνων ανταγωνιστών, ενώ η παρουσία των Agusta, KTM και Triumph ολοκληρώνει την ήδη μεγάλη λίστα. Και όλα αυτά τη στιγμή που οι αγώνες ξεδιπλώνονται σε 14 επίσημες αγωνιστικές πίστες, οι οποίες για πρώτη φορά παρουσιάζουν αυξομειώσεις στην πρόσφυση τους. Στις ανεπίσημες δοκιμές της Παρασκευής, το οδόστρωμα θα είναι ιδιαίτερα ολισθηρό, ενώ σταδιακά η εμφάνιση της σωστής αγωνιστικής γραμμής, θα προσφέρει ακόμα καλύτερους χρόνους. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και κατά τις βροχερές ημέρες, με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά, κάνοντας την σωστή επιλογή ελαστικού, έναν πραγματικό πονοκέφαλο.

Από απλή περιέργεια και μόνο, η αρχή έγινε με το arcade mode, το οποίο τόσο πολύ έδειχνε να απουσιάζει από την πρόσφατη πρόταση της Capcom. Εδώ η κατάσταση είναι ιδιαίτερα απλή και έτσι το μόνο που απαιτείται είναι η επιλογή μηχανής, αναβάτη και φυσικά διαδρομής. Μόλις αυτά επιλεχθούν ο αγώνας θα ξεκινήσει σε μηδενικό χρόνο. Ο απλουστευμένος χειρισμός θα είναι υπεύθυνος για ορισμένες αρκετά ευχάριστες στιγμές, με τις πλαγιολισθήσεις να βρίσκονται στο ημερήσιο πρόγραμμα και γενικότερα να επικρατεί μια ανάλαφρη, όσο και διασκεδαστική εικόνα.

SBKX Review 07 SBK X Superbike World Championship Review

Βέβαια το συγκεκριμένο mode θα αποτελέσει απλά και μόνο την προθέρμανση πριν αποφασίσει κάποιος να βουτήξει στα βαθιά και συγκεκριμένα να επιλέξει την πλήρη εξομοίωση. Εδώ το SBK X αλλάζει εντελώς χαρακτήρα και από υπερβολικά φιλικό, δείχνει από τα πρώτα λεπτά έναν ιδιαίτερα αφιλόξενο και απαιτητικό χαρακτήρα, που όμως θα αποζημιώσει στο έπακρο τους πλέον ικανούς αλλά και υπομονετικούς παίκτες.

Είναι πραγματικά από εκείνες τις ελάχιστες φορές όπου ένα βιντεοπαιχνίδι καταφέρνει να αναπαράγει τόσο πειστικά ένα άθλημα. Πρώτα απ’ όλα, πριν από κάθε αγώνα επιβάλλεται να γίνουν ορισμένοι δοκιμαστικοί γύροι και κατόπιν ο οδηγός να συμβουλευτεί το μηχανικό του για τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στη μοτοσικλέτα. Με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να απουσιάζουν εντελώς, ακόμα και η σωστή επιτάχυνση είναι μια επίπονη διαδικασία, αν και ευτυχώς η Milestone κινήθηκε με βάση τη λογική. Το επίπεδο της εξομοίωσης υπάρχει η δυνατότητα να ρυθμιστεί και έτσι ο καθένας να μπορέσει να φέρει τον τίτλο στα μέτρα του.

Στα βαθιά των simulation και career mode
Απενεργοποιώντας όλες τις βοήθειες και ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά των αντιπάλων στο μέγιστο βαθμό της, η γενικότερη αίσθηση είναι πραγματικά μοναδική. Τα πάντα κινούνται σε υπερβολικά ρεαλιστικούς ρυθμούς, τα λάθη δε συγχωρούνται και φυσικά ένα απότομο άνοιγμα του γκαζιού στο μέσο μιας στροφής, θα οδηγήσει τις περισσότερες φορές σε ένα μεγαλοπρεπέστατο high-siding. Το SBK X ακολουθεί πιστά τους κανόνες της γρήγορης οδήγησης και έτσι αν επιθυμεί κάποιος να κατακτήσει την κορυφή, επιβάλλεται να μάθει να ακολουθεί πιστά τις αγωνιστικές γραμμές, να φρενάρει δυνατά στις ευθείες –όταν η μοτοσικλέτα κινείται παράλληλα με το δρόμο- και κατόπιν με απαλές κινήσεις να αναζητά το apex μέσα σε μια στροφή.

Τα παραπάνω δείχνουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και δε θα ήταν καθόλου υπερβολικό αν λέγαμε πως είναι ίσως η πρώτη φορά που κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σε έναν τίτλο που καταπιάνεται με τους αγώνες μοτοσικλετών. Το μόνο παράπονο εντοπίζεται στην αδυναμία των φρένων να ακινητοποιήσουν σε μικρή απόσταση τα συγκεκριμένα δίτροχα. Ακόμα και αν η πίεση του μπροστινού αυξηθεί στο μέγιστο, το πρόβλημα δε λύνεται και ο οδηγός επιβάλλεται να προβεί σε ένα παρατεταμένο και διόλου ρεαλιστικό φρενάρισμα. Όπως ήταν αναμενόμενο η θέση του αναβάτη πάνω στη μηχανή είναι μια διαδικασία την οποία αν επιθυμεί, μπορεί να αναλάβει ο ίδιος ο παίκτης, αν και έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως ακόμα και τραβώντας τέρμα το γκάζι, η μηχανή δεν εκτελεί ποτέ σούζα.

SBKX Review 06 SBK X Superbike World Championship Review

Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι συμβαίνει στην περίπτωση που κάποιος δεν επιθυμεί να αφιερώσει τόσες ώρες γύρω από το SBK X και η απάντηση δεν είναι ενθαρρυντική. Σαφέστατα και όλες οι επιλογές αγώνα είναι διαθέσιμες και στο arcade mode, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το simulation είναι αυτό που θα κρίνει την τελική ετυμηγορία. Οπότε κάτω από αυτό το πρίσμα είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί πως η Milestone απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους φανατικούς ‘’μηχανόβιους’’, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν πολλές ώρες εξάσκησης, ώστε να δαμάσουν αυτά τα “δίτροχα θηρία”.


SBK X Superbike World Championship – Sim Mode

Κερασάκι στην ήδη γευστικότατη τούρτα αποτελεί το career mode, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα στον παίκτη να ξεκινήσει την αγωνιστική του καριέρα από μια μικρή ομάδα, πριν καταφέρει να κερδίσει την προσοχή κάποιας εργοστασιακής εταιρίας. Η πρόοδος στον συγκεκριμένο τομέα ακολουθεί μια λογική καμπύλη, ωστόσο ο φετινός τίτλος προσφέρει μια μοναδική ιδιαιτερότητα. Μέσα από το μενού δημιουργίας αναβάτη, πέρα από παραμέτρους όπως είναι η εμφάνιση, το βάρος και οι χρωματικές επιλογές του κράνους, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του στυλ οδήγησης, παρμένο από πέντε γνωστές φυσιογνωμίες του παρελθόντος. Σημείο κλειδί είναι φυσικά ο τρόπος προσέγγισης μιας στροφής και έτσι η συγκεκριμένη επιλογή θα αποδειχθεί ιδιαίτερα σημαντική για τη συνέχεια.

SBKX Review 03 SBK X Superbike World Championship Review

Προβληματικό multiplayer, ξεπερασμένα γραφικά
Βέβαια θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως για ακόμα μια φορά οι διαδικτυακές αναμετρήσεις θα καταφέρουν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, αν και δυστυχώς η κακή παράδοση της σειράς στον συγκεκριμένο τομέα, δείχνει να συνεχίζεται. Για την ώρα η “προσέλευση του κοινού” είναι μάλλον αποκαρδιωτική, ενώ το νούμερο των 16 αντιπάλων δείχνει να είναι ένα μακρινό και φιλόδοξο όνειρο της Milestone. Τα αναρίθμητα τεχνικά προβλήματα, βάζουν απότομα φρένο στις προσπάθειες των παικτών και παρόλο που οι αγώνες ακολουθούν και εδώ τη φιλοσοφία ενός αγωνιστικού τριήμερου, το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου ενδιαφέρον.

Το SBK X ολοκληρώνεται από έναν τεχνικό τομέα που αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα, ειδικά σε ό,τι αφορά τα γραφικά. Σε γενικές γραμμές η εικόνα δείχνει ελαφρώς ξεπερασμένη, ενώ η επιλογή μιας μουντής χρωματικής παλέτας, δεν είναι ικανή ώστε να κρύψει τις όποιες ατέλειες. Μπορεί όλοι οι χορηγοί και οι διαφημίσεις πάνω στις μοτοσικλέτες να είναι άμεσα ορατές, αλλά η απουσία λεπτομερειών στο σχεδιασμό είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ειδικά στο κοντινά πλάνα η εικόνα είναι ακόμα χειρότερη, ενώ για ακόμα μια χρονιά το animation του αναβάτη κατά τη διάρκεια μιας πτώσης είναι απλά τραγικό.

SBKX Review 04 SBK X Superbike World Championship Review

Η ίδια βασική εικόνα συνεχίζεται και στις ίδιες τις πίστες, αν και το γεγονός πως οι ταχύτητες βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και το frame rate παραμένει πάντοτε σταθερό, αποτελούν ένα σημαντικό ατού. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί ο τομέας του ήχου, όπου προσπερνώντας τα εκνευριστικά μουσικά κομμάτια, όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά λειτουργούν άψογα. Η κάθε μηχανή έχει τη δική της ιδιαίτερη χροιά, τα κατεβάσματα των ταχυτήτων ακούγονται μοναδικά, ενώ όταν ένας κινητήρας αγγίζει το όριο των στροφών του, η αίσθηση είναι ρεαλιστική.

Συμπεράσματα: Μια πρόταση για λίγους
Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μας γύρω από το SBK X World Championship, το πλέον ασφαλές συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως η Milestone προσφέρει επιτέλους μία πολύ καλή -ίσως την καλύτερη- εμπειρία οδήγησης στους δύο τροχούς. Ο τίτλος καταφέρνει να αγγίξει επίπεδα εξομοίωσης που κανείς άλλος δεν επέτυχε στο παρελθόν, αν και έτσι μεγάλη μερίδα του κοινού ίσως και να απογοητευτεί από το υψηλό επίπεδο δυσκολίας που συνεπάγεται το simulation mode. Αν είστε φανατικοί οπαδοί των μηχανών, απλά προβείτε στην αγορά του τίτλου δίχως δεύτερη σκέψη.

+ Συνύπαρξη arcade και simulation mode
+ Υψηλό επίπεδο εξομοίωσης
+ Πλήθος μηχανών
+ Προκλητικός χειρισμός
+ “Εκρηκτικός” ήχος

- Ξεπερασμένος οπτικός τομέας
– Προβληματικό multiplayer
– Απευθύνεται σε συγκεκριμένο και μάλλον μικρό, κοινό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πηγή: www.gameover.gr

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment