468 views 0 comments

Shrek Forever After Review

by on July 1, 2010
 

“I’m not a puppet. I’m a real boy”

Μετά την εξαιρετική, κατά τη γνώμη του υπογράφοντος, πρώτη ταινία Shrek, η πορεία του συμπαθή ogre δεν ήταν η ανάλογη. Έτσι, εννέα χρόνια μετά, δεν ξέρουμε πόσοι θα ενθουσιαστούν με την τέταρτη ταινία Shrek και ακόμα περισσότερο με το επίσημο video game της ταινίας. Το Shrek Forever After είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες και μπορεί να προσφέρει co-op για τέσσερα άτομα. Αν και η παραγωγή του παιχνιδιού είναι γενικά προσεγμένη και ο τίτλος μπορεί να προσφέρει ορισμένες καλές στιγμές με παρέα, το Shrek Forever After είναι υπερβολικά μικρό και δεν μπορεί να φτάσει την αξιόλογη σειρά Lego που στοχεύει σε αντίστοιχο κοινό.

Στο νέo παιχνίδι της σειράς μπορούμε να οδηγήσουμε τον Shrek μαζί με τους φίλους του σε μία νέα περιπέτεια, από την υπόθεση της οποίας το παιχνίδι δεν μας βοήθησε να καταλάβουμε και πολλά πράγματα καθώς, προφανώς, θεωρεί δεδομένο ότι το κοινό του έχει δει την ομώνυμη ταινία.

Shrek Forever Screen 01 Shrek Forever After Review

Μπορούμε να παίξουμε όλο το παιχνίδι σε συνεργασία με τρεις φίλους μας, διαφορετικά έχουμε τη δυνατότητα να εναλλάσσουμε με το πάτημα ενός κουμπιού μεταξύ των Shrek, Donkey, Puss in Boots και Princess Fiona. Ο καθένας έχει ξεχωριστές δυνατότητες οι οποίες μας επιτρέπουν να λύσουμε τους γρίφους του παιχνιδιού, ενώ υπάρχουν και μικρές διαφορές στον τρόπο που μάχονται. Στο παιχνίδι υπάρχουν πολύ απλές μάχες και υποτυπώδεις γρίφοι, ενώ υπάρχει και λίγη εξερεύνηση με περιοχές στις οποίες αποκτάμε πρόσβαση όταν προχωρήσουμε και ξεκλειδώσουμε τις ανάλογες δυνάμεις.

Αυτό τον γρίφο δεν τον έλυσα; Γιατί μου ξαναλένε τη λύση;
Οι γρίφοι που συναντάμε στο Shrek Forever After είναι πολύ απλοί και περιλαμβάνουν τη χρήση των ικανοτήτων των χαρακτήρων μας. Ο Shrek είναι ο μόνος που μπορεί να σπρώξει και να σηκώσει βαριά αντικείμενα, ο Donkey μπορεί να κλωτσήσει και να ανοίξει τις πόρτες που βρίσκει μπροστά του, να ρίξει τα βαρέλια με το TNT από τα καρότσια και να σπρώξει τη σχεδία μας, κλωτσώντας τους τοίχους. Η πριγκίπισσα Fiona μπορεί με το δαυλό της να ανάψει φωτιά σε διάφορα αντικείμενα, ενώ ο παπουτσωμένος γάτος μπορεί να σκαρφαλώσει και να εκτελέσει άλματα σε συγκεκριμένα σημεία.

Shrek Forever Screen 02 Shrek Forever After Review

Όσο προχωράμε στο παιχνίδι οι χαρακτήρες μας γίνονται πιο αποτελεσματικοί και μπορούν να κάνουν πράγματα που πριν δεν μπορούσαν. Ουσιαστικά δεν κερδίζουν ικανότητες, απλά ενδυναμώνουν τις υπάρχουσες. Αν και όλα αυτά ακούγονται ενδιαφέροντα, ο τρόπος ενσωμάτωσης των στοιχείων αυτών στο gameplay δεν είναι ο καλύτερος δυνατός. Σε κάθε ένα από τα έξι επίπεδα του παιχνιδιού, υπάρχει μία κεντρική ιδέα που καθορίζει τους γρίφους της πίστας. Οι ιδέες αυτές δεν εξελίσσονται κατά τη διάρκεια των επιπέδων και τελικά μας δίνεται η αίσθηση ότι λύνουμε συνεχώς τον ίδιο γρίφο, απλά, σε διαφορετικά σημεία των επιπέδων, κάτι που τελικά κουράζει.

Οι γρίφοι είναι όσο απλοί μπορούν να γίνουν και όταν μεταβούμε κοντά σε κάποιο αντικείμενο, ένα συννεφάκι εμφανίζεται πάνω από το χαρακτήρα μας, που μας προδίδει το ποιος χαρακτήρας είναι κατάλληλος για το συγκεκριμένο σημείο. Αν και αυτό θα βοηθήσει τα άτομα μικρής ηλικίας που θα ασχοληθούν με το παιχνίδι, θα θέλαμε να μπορούμε να απενεργοποιήσουμε αυτή τη βοήθεια.

Shrek Forever Screen 03 Shrek Forever After Review

Γενικότερα, το Shrek Forever After, με τη χρήση των ενδείξεων αυτών, τα βελάκια που μας δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε και τα σημεία που μας επιτρέπουν να πληρώσουμε για να μάθουμε τη λύση των γρίφων, δίνει την εντύπωση ότι μας κρατάει από το χεράκι και μας οδηγεί στη σωστή κατεύθυνση. Φυσικά, το παιχνίδι απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες, οπότε η προσέγγιση αυτή είναι δικαιολογημένη από τη μία πλευρά. Aλλά από την άλλη, δε μπορεί να δώσει την ικανοποίηση που μπορούν να δώσουν -για παράδειγμα- οι τίτλοι της σειράς Lego που επίσης απευθύνονται στο ίδιο κοινό, αλλά δεν ισοπεδώνουν τα πράγματα.

Εξάλλου, το Shrek Forever After απευθύνεται σε μικρές ηλικίες και όχι σε άτομα που χρειάζονται υπενθύμιση κάθε δύο λεπτά ότι στο τάδε σημείο χρησιμοποιείς τον τάδε χαρακτήρα και πιστεύουμε ότι η όλη υπεραπλουστευμένη αντιμετώπιση είναι κάπως υπερβολική.

Χ, Χ, Χ και πάλι Χ: Οι μάχες
Στις μάχες χρησιμοποιούμε μόλις ένα κουμπί για την επίθεση. Μετά από δύο ή τρία χτυπήματα ο ήρωάς μας αυτόματα εκτελεί μία επίθεση με μεγαλύτερη εμβέλεια, που μπορεί να χτυπήσει πολλούς αντιπάλους μαζί. Ανάμεσα στους χαρακτήρες αλλάζει η ταχύτητα των επιθέσεων και η εμβέλεια της ειδικής επίθεσης που προαναφέραμε. Όλοι οι αντίπαλοι αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο και, σε γενικές γραμμές, όποιον χαρακτήρα και να έχουμε θα τα βγάλουμε πέρα εύκολα με το συνεχές πάτημα του κουμπιού της επίθεσης. Ίσως ο Donkey είναι λίγο χειρότερος από τους υπόλοιπους, αλλά ακόμα και με αυτόν δεν συναντήσαμε κάποιο πρόβλημα.

Οι χαρακτήρες έχουν και από μία ειδική επίθεση, η οποία ζαλίζει τους αντιπάλους, ωστόσο, δεν είναι και τόσο αναγκαία. Και εδώ το μόνο που διαφέρει ανάμεσα στους χαρακτήρες είναι η ακτίνα δράσης της επίθεσής μας, αν και σαφώς η ικανότητα του Donkey να τραγουδάει και να ζαλίζει τους αντιπάλους είναι πιο διασκεδαστική. Όσο χτυπάμε τους αντιπάλους χωρίς να δεχόμαστε χτυπήματα, γεμίζει η ανάλογη μπάρα η οποία επηρεάζει τα power ups που μας αφήνουν οι ηττημένοι εχθροί.

Shrek Forever Screen 04 Shrek Forever After Review

Τα power ups αυτά ενεργοποιούνται άμεσα και μας καθιστούν πιο δυνατούς ή πιο ανθεκτικούς. Δυνατότεροι μπορούμε να γίνουμε και αγοράζοντας από το κατάστημα του παιχνιδιού power ups και κάποια αντικείμενα, αν και σαφέστατα το πιο σημαντικό είναι οι καρδιές που αγοράζουμε, οι οποίες -ουσιαστικά- αυξάνουν την μπάρα ενέργειάς μας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που παίζουμε μόνοι μας, κάθε χαρακτήρας έχει ξεχωριστή μπάρα ενέργειας, κάτι που σημαίνει ότι αν, για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε τον Shrek και κινδυνεύουμε να χάσουμε, με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούμε να πάρουμε για την πριγκίπισσα Fiona που μπορεί να έχει γεμάτη ενέργεια.

Οι μάχες δεν εξελίσσονται, ούτε δυσκολεύουν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, ενώ σε μερικές περιπτώσεις, ειδικά στο τέλος, το παιχνίδι μας στέλνει συνεχώς υπερβολικά πολλούς αντιπάλους σε μία προφανή προσπάθεια να αυξήσει τεχνητά τη διάρκειά του. Οι μάχες δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον και γρήγορα γίνονται βαρετές. Αυτό από τη μία πλευρά είναι μάλλον αναμενόμενο όταν έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που στοχεύει σε μικρές ηλικίες, αλλά από την άλλη πλευρά, θα μπορούσαν να υπάρχουν πολύ περισσότερα είδη εχθρών, τα οποία ίσως έπρεπε να χρειάζονται και μία κάπως διαφορετική αντιμετώπιση.

Shrek Forever Screen 05 Shrek Forever After Review

Παρέα με τον Shrek και την Fiona: ο τεχνικός τομέας
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πολύ καλά για το ύφος του τίτλου, με πολλά, “ζεστά” χρώματα, αρκετές λεπτομέρειες και πολλές όμορφες περιοχές. Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις όπου τα textures εμφανίζονται σε χαμηλή ανάλυση, ενώ αυτό που μας έκανε αρνητική εντύπωση είναι ότι τα CGI του παιχνιδιού στην έκδοση για Χbox 360 -όπου δοκιμάσαμε τον τίτλο- δεν χρησιμοποιούσαν το καλύτερο δυνατό codec συμπίεσης. Ο ηχητικός τομέας του τίτλου είναι πάρα πολύ καλός και προσφέρει πολλά στην εύθυμη ατμόσφαιρα. Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν στις ταινίες έχουν δανείσει τις φωνές του για τις ανάγκες του παιχνιδιού και κάνουν καλή δουλεία.

Συμπεράσματα
Το Shrek Forever After μπορεί να χαρίσει κάποιες στιγμές διασκέδασης, ειδικά στο co-op, αλλά γενικά μιλάμε για έναν, απλά, συμπαθητικό τίτλο που δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να προσφέρει. Ένα αρνητικό που σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να ξεπεράσουμε είναι η υπερβολικά μικρή διάρκειά του. Στο βαθμό δυσκολίας medium χρειαστήκαμε περίπου 4,5 ώρες για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, χωρίς να προσπαθήσουμε να το “τρέξουμε”. Ευτυχώς, μπορούμε να επιστρέψουμε στα επίπεδα που έχουμε τελειώσει και να ψάξουμε για τους θησαυρούς που δεν έχουμε ανακαλύψει, χρησιμοποιώντας τις βελτιωμένες δυνατότητες που κερδίζουμε κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας.


Shrek Forever After trailer

Αυτό αυξάνει μεν λίγο τη διάρκεια, αλλά μάλλον δεν είναι αρκετό. Το κακό είναι ότι αισθανθήκαμε ότι ακόμα και αυτές τις λίγες ώρες που διαρκεί η περιπέτεια του Shrek, τις έφτασε με σχετική δυσκολία αφού, όπως προαναφέραμε, σε πολλά σημεία του παιχνιδιού λύναμε ουσιαστικά τους ίδιους γρίφους, ενώ και οι εχθροί -που κατά περιόδους ερχόντουσαν κατά κύματα- μας κούρασαν. Ακόμα κι αν υπάρχουν καλές στιγμές, όταν ένα τόσο μικρό παιχνίδι προλαβαίνει να κουράσει, υπάρχει πρόβλημα. Το Shrek Forever After προτείνεται αποκλειστικά σε όσους είναι φανατικοί φίλοι του ogre ή σε όσους θέλουν οπωσδήποτε να παίξουν co-op με άλλους τρεις παίκτες, κάτι που δεν προσφέρει η σειρά LEGO, την οποία θεωρούμε σημαντικά ανώτερη.

+ Όμορφα γραφικά και ενδιαφέρων σχεδιασμός επιπέδων
+ Πολύ καλός ηχητικός τομέας
+ Drop in co-op για τέσσερις παίκτες

- Υπερβολικά μικρή διάρκεια…
– …την οποία μάλιστα το παιχνίδι φαίνεται ότι φτάνει με δυσκολία
– Aπλοϊκές και βαρετές μάχες
– Επαναλαμβανόμενοι και ιδιαίτερα απλοϊκοί γρίφοι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.0

Πηγή: www.gameover.gr

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment