622 views 0 comments

F1 2010 Review

by on September 29, 2010
 

Pole position με την πρώτη για την Codemasters

F1 2010 Screen 04 F1 2010 Review

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την τελευταία φορά που ένας τίτλος εμπνευσμένος από το μαγικό κόσμο της Formula 1 είχε κάνει την εμφάνισή του. Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, αλλά αν σκεφτεί κανείς πως η σειρά αποτελούσε για αρκετά χρόνια ένα αποκλειστικό προνόμιο των φίλων του PlayStation, μπορεί εύκολα να συμπεράνει πως η αναμονή για όλους τους υπόλοιπους ήταν αρκετά βασανιστική. Πλέον, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης περνούν στην Codemasters, και πέρα από το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με μια multiplatform δημιουργία, το σημαντικότερο όλων είναι πως πρόκειται για την πληρέστερη πρόταση που έχει κυκλοφορήσει εδώ και χρόνια γύρω από το συγκεκριμένο άθλημα.

Η απουσία ανταγωνισμού ευτυχώς δεν δρα αρνητικά, ενώ και η απαιτητική φύση της Formula 1 έχει αποδοθεί με έναν μοναδικό τρόπο στις ψηφιακές πίστες όπου θα διεξαχθεί το πρωτάθλημα του 2010. Πολλά είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν τη συγκεκριμένη πρόταση να ξεχωρίζει, αλλά το πλέον σημαντικό είναι πως όλη η ατμόσφαιρα, η ένταση και ο έντονος συναγωνισμός, έχουν μεταφερθεί με έναν μοναδικό τρόπο στις οθόνες μας.

F1 2010 Screen 05 F1 2010 Review

Πριν ασχοληθούμε με οτιδήποτε άλλο, το ερώτημα που βασανίζει το μυαλό είναι σε τι επίπεδα εξομοίωσης καταφέρνει να φτάσει το F1 2010. Η απάντηση έπειτα από αμέτρητες ώρες δοκιμών είναι τελικά αρκετά απλή. Όσοι αναζητούν μια πρόταση που πραγματικά θα κάνει τα χέρια τους να κουραστούν και την καρδιά τους να χτυπάει έντονα, μόλις βρήκαν αυτό που έψαχναν. Η Codemasters αποφεύγει να προσφέρει δύο διαφορετικά modes για το arcade και το simulation, αλλά αντίθετα προτιμά να προσφέρει τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, με το καθένα να απευθύνεται και σε διαφορετικό κοινό.

Στο χαμηλότερο από αυτά, όλες οι βοήθειες είναι ενεργοποιημένες, ενώ και η αγωνιστική γραμμή θα είναι συνεχώς ορατή. Όπως συνηθίζεται, το χρώμα της θα μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο, καταδεικνύοντας τη σωστή ταχύτητα ανά πάσα στιγμή.

F1 2010 Screen 06 F1 2010 Review

Οι επίδοξοι πρωταθλητές, που θα επιλέξουν το υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, ας προετοιμαστούν για μια ιδιαίτερα αφιλόξενη -τουλάχιστον αρχικά- εμπειρία, η οποία όμως καταφέρνει να αποδώσει με ένα μοναδικό τρόπο τη συμπεριφορά ενός μονοθεσίου της Formula 1 σε στεγνό, βρεγμένο ή ενδιάμεσο οδόστρωμα. Πλέον, παρέχεται μόνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το traction control απουσιάζει εντελώς, ενώ τόσο η σωστή επιτάχυνση όσο και η επιβράδυνση είναι ιδιαίτερα δύσκολες διαδικασίες. Και μιας και ασχοληθήκαμε με τον τομέα του simulation, δεν γίνεται να προσπεράσει κάποιος τη μοναδική εμμονή της εταιρίας ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια.

Η μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των ελαστικών θα είναι ένας ευχάριστος πονοκέφαλος, τα έντονα μπλοκαρίσματα θα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, ενώ και το γεγονός πως το μονοθέσιο θα γίνεται ολοένα και πιο ελαφρύ λόγω της κατανάλωσης βενζίνης, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη συμπεριφορά του οχήματος. Ακόμα και η χαμηλή θερμοκρασία των ελαστικών κατά τους πρώτους γύρους θα γίνει αντιληπτή από τους παίκτες, ενώ και οι διαφορές ανάμεσα στις διαθέσιμες γόμες θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.

F1 2010 Screen 07 F1 2010 Review

Τα ευχάριστα, όμως, δεν σταματούν εδώ. Τα καιρικά φαινόμενα είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που παρουσιάζονται τόσο πειστικά, ενώ και η δυναμική εναλλαγή τους θα πονοκεφαλιάσει τους υποψήφιους πρωταθλητές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πίστας του Βελγίου, το θρυλικό Spa, όπου σε ορισμένα σημεία θα βρέχει, ενώ σε άλλα θα υπάρχει ηλιοφάνεια. Το αν ο παίκτης θα επιλέξει να συνεχίσει με βρόχινα ελαστικά ή θα μεταβεί στα ενδιάμεσα, είναι μια απόφαση που θα πρέπει να παρθεί από τον ίδιο, έχοντας φυσικά πάντοτε συντροφιά τις χρήσιμες συμβουλές του μηχανικού του.

F1 2010 Screen 08 F1 2010 Review

Είναι αυτές οι προαναφερθείσες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και ανάγουν το F1 2010 σε μια πραγματικά μοναδική εμπειρία. Φυσικά, ο παίκτης δεν θα βρίσκεται μόνος στην πίστα, αλλά θα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα 23 μονοθέσια. Αυτό που εντυπωσιάζει γενικότερα είναι η συμπεριφορά των υπολοίπων οχημάτων, με τον οδηγό κάθε ενός εξ αυτών να έχει μια μοναδική αντίληψη για το τι συμβαίνει γύρω του. Όταν κάποιος οδηγός νιώσει την πίεση του παίκτη, τότε θα αρχίσει να ακολουθεί πιο κλειστές γραμμές, με σκοπό να εμποδίσει το προσπέρασμα. Στην αντίθετη περίπτωση, όταν δηλαδή θα θελήσει να προσπεράσει, η πίεση θα είναι πραγματικά αφόρητη και η παρακολούθηση των καθρεπτών θα αποδειχθεί σωτήρια.

Τα λάθη δεν απουσιάζουν και είναι πραγματικά ευχάριστο να παρακολουθεί κανείς όλους τους υπολοίπους οδηγούς να μάχονται και να συμβαίνουν ατυχήματα σε σημεία όπου ο παίκτης δεν βρίσκεται κοντά. Γενικότερα, η Α.Ι. κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αυτό παρατηρείται εύκολα σε ένα προσπέρασμα.

F1 2010 Screen 09 F1 2010 Review

Ο αντίπαλος οδηγός, όταν πλέον συνειδητοποιήσει πως δεν μπορεί να κάνει κάτι, θα μείνει δίπλα στο όχημά μας, αλλά δεν θα το χτυπήσει. Φυσικά, θα συνεχίσει να πιέζει, αλλά ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσει αθέμιτα μέσα. Ας μην ξεχνάμε πως οι κανόνες στην Formula 1 είναι ιδιαίτερα αυστηροί. Βέβαια η Formula 1 δεν καταπιάνεται μόνο με τους αγώνες και είναι από τις ελάχιστες φορές που ένα videogame προσπαθεί να αναπαράγει λίγη από τη λάμψη του χώρου γενικότερα. Από την αρχή κιόλας, όπου ο παίκτης δημιουργεί το προφίλ του μέσω μιας συνέντευξης Τύπου, μέχρι και τις βόλτες στα paddocks, ο τίτλος διακρίνεται για μια μοναδική ζωντάνια.

Πολλά θα είναι τα άτομα που θα περιστοιχίζουν συνεχώς την παρουσία μας, ενώ όσο καλύτερη είναι η πρόοδος στο carreer mode, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων. Και τελικά είναι αυτή η ψευδαίσθηση που δίνει ζωή στον τίτλο και καταφέρνει να συνεπάρει τους παίκτες και να τους κάνει να νιώσουν πως όντως συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.

F1 2010 Screen 10 F1 2010 Review

Αναμενόμενα, σε επίπεδο επιλογών, η καριέρα παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έτσι οι παίκτες θα έχουν τη δυνατότητα να δείξουν το ταλέντο τους απέναντι στους καλύτερους οδηγούς του κόσμου. Η επίτευξη ενός καλού συμβολαίου είναι το παν, ενώ θα ενημερωνόμαστε συνεχώς για την πρόοδό μας αλλά και την δημοτικότητά μας από την αρκετά δραστήρια manager μας. Στην αρχή το ενδιαφέρον από τις μεγάλες ομάδες θα είναι ανύπαρκτο, αλλά αγώνα με τον αγώνα, και όσο περνάει η ώρα, οι καλές επιδόσεις θα επιβραβευονται. Το career mode ξεδιπλώνεται σε 3, 5 ή 7 αγωνιστικά έτη και η συνέχεια αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσα.

Αρχικός στόχος είναι η επικράτηση έναντι του team mate, ενώ αργότερα και ορισμένα στοιχεία management κάνουν την εμφάνισή τους, με τις συνεντεύξεις Τύπου να καθορίζουν την εικόνα του ψηφιακού οδηγού μας προς όλους τους υπόλοιπους. Πέρα από την επιλογή καριέρας, παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής σε ένα πλήρες πρωτάθλημα, όσο και σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο.

F1 2010 Screen 11 F1 2010 Review

Οι αγώνες γενικότερα διακρίνονται για την ιδιαίτερη έντασή τους, ενώ όσοι αισθάνονται ιδιαίτερα ικανοί, θα έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν οι ίδιοι κατά κάποιον τρόπο τον έλεγχο τον μηχανικών σε κάποιο pit stop, να θέσουν σε λειτουργία τον περιοριστή ταχύτητας και άλλα πολλά, που μόνο όσοι επιλέξουν το υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας θα μπορέσουν να απολαύσουν.

F1 2010 Screen 01 F1 2010 Review

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο του F1 2010 είναι το multiplayer, και για ακόμα μια φορά η Codemasters εμφανίζεται ιδιαίτερα διαβασμένη στο συγκεκριμένο τομέα. Η εταιρία προσφέρει ένα πλήθος από modes, τα οποία ποικίλουν τόσο σε διάρκεια, όσο και σε πλήθος παικτών. Φυσικά, όλα έχουν τον ίδιο σκοπό, δηλαδή ο κάθε παίκτης ενάντια σε όλους τους άλλους, ενώ ένα ευχάριστο στοιχείο είναι πως πριν την εκάστοτε δικτυακή αναμέτρηση, οι 12 υποψήφιοι για το στέμα του νικητή θα πρέπει να αναμετρηθούν και στην περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.

Σε τεχνικό επίπεδο και αφήνοντας για την ώρα στην άκρη τα γραφικά, ο ήχος θα λέγαμε πως είναι απλά συγκλονιστικός. Με το ανάλογο ηχοσύστημα, δημιουργείται η εντύπωση πως κάποιο μονοθέσιο έχει τρυπώσει στο δωμάτιό μας. Η χροιά του εκάστοτε κινητήρα έχει αποδοθεί με ένα μοναδικό τρόπο, ενώ όταν οι στροφές του φτάνουν σε υψηλά νούμερα ή όταν τα απανωτά κατεβάσματα ταχυτήτων ζορίζουν τα ελαστικά, τα όσα ακούγονται δεν έχουν να ζηλέψουν απολύτως τίποτα από την πραγματικότητα.

F1 2010 Screen 02 F1 2010 Review

Η φωνή του μηχανικού ίσως ορισμένες φορές να γίνεται κουραστική και άλλοτε οι παροτρύνσεις του να είναι εκτός αγώνα, αλλά ευτυχώς πρόκειται για ένα μικρό πταίσμα που τελικά περνάει απαρατήρητο. Περνώντας στον τομέα των γραφικών, η κατάσταση θα λέγαμε πως είναι η αναμενόμενη. Η EGO engine αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά σαν την ιδανική επιλογή για έναν racing τίτλο. Το F1 2010 στο σύνολό του είναι άκρως εντυπωσιακό, τόσο σε ό,τι αφορά τα οχήματα, όσο και τις διαδρομές. Τα μονοθέσια έχουν αποδοθεί αρκετά πιστά, ενώ την παράσταση κλέβει η φιγούρα του οδηγού και ειδικά ο τρόπος με τον οποίο κινείται το κράνος και τα χέρια του.

Οι πίστες, από την άλλη, έχουν μια σταδιακή αλλαγή στην εικόνα τους και έτσι ενώ αρχικά είναι αστραφτερές, στην πορεία θα αρχίσει να διακρίνεται η ιδανική γραμμή από το στρωμένο λάστιχο, ενώ και τα διάφορα συντρίμμια θα αποτελέσουν ακόμα έναν πονοκέφαλο για τους οδηγούς. Τα διάφορα εφέ η αλήθεια είναι πως δεν εντυπωσιάζουν, αλλά όταν αρχίσει να βρέχει τα στόματα θα μείνουν ανοιχτά. Ένα πέπλο ομίχλης θα καλύψει τα πάντα και ο δρόμος -πέρα από το ότι γίνεται ολισθηρός- θα καθρεπτίζει με ένα μοναδικό τρόπο τα περιβάλλοντα.

f12010 F1 2010 Review

Μια έξοδος, βέβαια, είναι η πλέον ανώδυνη συνέπεια ενός λάθους, γιατί δεν θα είναι λίγες οι φορές όπου μια σύγκρουση πέρα από επώδυνη, θα αποκαλύψει το ιδιαίτερα ανεπτυγμένο damage model. Τα μονοθέσια καταστρέφονται σχεδόν ολοκληρωτικά, πολλά εξαρτήματά τους σκορπίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ τα πάντα μεταβάλλουν και τη συμπεριφορά των οχημάτων στην πίστα. Στον αντίποδα, ορισμένα λαθάκια με τη φυσική των οχημάτων, όταν βρεθούν στον αέρα έπειτα από μια δυνατή σύγκρουση, δυστυχώς υφίστανται, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που θα δείχνουν να “βουλιάζουν” στην άσφαλτο.

F1 2010 Screen 12 F1 2010 Review

Για τις ανάγκες του review ασχοληθήκαμε και με τις τρεις εκδόσεις του τίτλου και ευτυχώς οι διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις για τα Xbox 360, PlayStation 3 και PC είναι πρακτικά ανύπαρκτες. Οι υπολογιστές προσφέρουν υψηλότερη ανάλυση, αλλά τελικά αυτός δεν είναι λόγος για να μην προτιμήσει κάποιος μία από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Όμως, ανεξαρτήτου πλατφόρμας, το F1 2010 διακρίνεται για ένα σοβαρό ατόπημα, το οποίο έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τον τομέα της αισθητικής.

Η EGO engine χρησιμοποιεί μια χρωματική παλέτα στην οποία κυριαρχούν χρώματα με κίτρινες ή καφέ αποχρώσεις, οι οποίες όμως δεν δείχνουν να ταιριάζουν απόλυτα με τον αστραφτερό κόσμο της Formula 1. Το συγκεκριμένο ατόπημα δεν είναι τόσο έντονο, αλλά η αλήθεια είναι πως ορισμένες στιγμές δημιουργείται η εντύπωση πως κάποιος αγώνας εκτυλίσσεται το απόγευμα ή λίγο πριν το σούρουπο.

Ένα ακόμα πρόβλημα εντοπίζεται όταν οι ταχύτητες βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, με το frame rate να αδυνατεί να διατηρηθεί σε σταθερά επίπεδα. Και αν θέλαμε να “γκρινιάξουμε” λίγο, θα λέγαμε ότι, για παράδειγμα, τα μηχανικά προβλήματα είναι σχεδόν ανύπαρκτα και μια εγκατάλειψη θα έρθει μόνο κατόπιν μιας σύγκρουσης.

F1 2010 Screen 03 F1 2010 Review

Επίσης, δεν είδαμε σε καμία περίπτωση να εμφανίζεται αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ και ο τρόπος χρονομέτρησης παρουσιάζεται κάπως προβληματικός. Πιο συγκριμένα, ο παίκτης δεν παρακολουθεί τη διαφορά του από το προπορευόμενο όχημα, αλλά ενημερώνεται πόσο ταχύτερος ή πιο αργός είναι στο εκάστοτε χρονομετρημένο σημείο. Τέλος, παρά την υποτιθέμενη μεγάλη γκάμα τροποιήσεων στο στήσιμο των μονοθεσίων, η διαφορά στην πίστα είναι ανεπαίσθητη, γεγονός που αφήνει τη συγκεκριμένη ευκαιρία να πάει χαμένη.

Με το F1 2010, η αίσθηση που δημιουργείται είναι πως η Codemasters -από την πρώτη της κιόλας προσπάθεια- άγγιξε την κορυφή. Η εταιρία δηλώνει πως θα υποστηρίξει τη σειρά για πολλά χρόνια ακόμα, οπότε αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πόσο πιο ψηλά μπορεί να φτάσει ένας ανάλογος τίτλος. Για την ώρα, η παρούσα δημιουργία θέτει τον πήχη σε άκρως εντυπωσιακά επίπεδα, προσφέροντας έναν κορυφαίο εξομοιωτή οδήγησης όσο φιλικό ή απαιτητικό επιθυμεί ο καθένας.

+ Απίστευτο βάθος
+ Απαιτητικό μοντέλο χειρισμού
+ Πλούσιο multiplayer
+ Αποτυπώνει όλη τη μαγεία της Formula 1
+ Ιδανικό για αρχάριους και “επαγγελματίες”

- Ορισμένα τεχνικά προβλήματα
– Περιορισμένες ρυθμίσεις των μονοθεσίων

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πηγή: www.gameover.gr

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment