551 views 0 comments

Magicka

by on February 15, 2011
 

Όσοι συχνάζετε στο Steam, θα παρατηρήσατε ότι πρόσφατα έκανε την εμφάνισή του ένα φιλόδοξο game ονόματι Magicka, που έγινε ανάρπαστο τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του. Βασική του ατραξιόν το real-time, ελεύθερο σύστημα μαγείας που επιτρέπει στον παίκτη να κάνει άφθονους συνδυασμούς πρωτότυπων spells αναλόγως της επιδεξιότητας και της επιμονής του.  Ενδιαφέρουσα ιδέα αλλά για να δούμε κατά πόσο τα καταφέρνει και στην υλοποίηση.

magicka 1 Magicka

Ξεκινάμε διαλέγοντας χρώμα στο μπουρνούζι του ήρωα μας (που μοιάζει με τα Jawas από τα Star Wars), καθώς άλλου είδους παραμετροποίηση δεν παρέχεται. Σοβαρό σενάριο μη περιμένετε, η ιστορία έχει αντίστοιχη έκταση και βάθος με αυτή της Κοκκινοσκουφίτσας: ένας φιλόδοξος Αρχι-Jawa πριν πολλά χρόνια δεν καθότανε καλά και τον βάλανε τιμωρία στην Άκρη του Κόσμου. Τελευταία, όμως, κάτι σαλεύει εκεί κάτω και πρέπει εσείς, τα αγαθιάρικα Jawas, να πάτε να ανακαλύψετε τι συμβαίνει. Πραγματική ραψωδία.

Ο χαρακτήρας σας είναι μάγος από τη φύση του και εκεί βασίζεται όλο το gameplay του Magicka: στη δημιουργία «χειροποίητων» spells που προκύπτουν συνδυάζοντας 10 βασικά στοιχεία, οκτώ κύρια και δύο παράγωγα αυτών χωρίς τη χρήση mana ή ανάλογου resource. Για να εκτελέσετε ένα συνδυασμό έχετε πέντε διαθέσιμα slots που μπορείτε να «φορτώσετε» όπως σας αρέσει, είτε επιμένοντας σε ένα στοιχείο, είτε δημιουργώντας αλληλουχίες έως και πέντε διαφορετικών με ενδιαφέροντα αποτελέσματα που -κατά κανόνα- υπακούουν σε μια σχετικά ορθή λογική, την οποία αφού πιάσετε θα σας κατευθύνει προς τις πιο «σωστές» ακολουθίες. Καθένα από τα στοιχεία συνήθως έχει το συμπληρωματικό του με το οποίο συνεργάζεται απολύτως αρμονικά (π.χ. νερό και cold), ταυτόχρονα, όμως, έχει και «αντιπάθεια» σε κάποια άλλα με τα οποία αλληλοεξουδετερώνονται (π.χ. γη/ ηλεκτρισμός).

Όταν έρθει η ώρα του casting, έχετε και πάλι τέσσερις επιλογές: να εξαπολύσετε το spell στοχευμένα, να σαρώσετε το terrain με AoE, να το «φορέσετε» ως buff ή ακόμα και να κάνετε infuse το σπαθί σας για αποτελεσματικότερες melee επιθέσεις. Στη θεωρία όλα αυτά σημαίνουν ότι ο αριθμός των δυνατών συνδυασμών μετριέται με τις δεκάδες, στην πράξη όμως οι αποτελεσματικότεροι εξ’ αυτών δεν ξεπερνούν τη μια ντουζίνα και είναι εκείνοι που θα απομνημονεύσετε γρηγορότερα και θα εκτελείτε σχεδόν αυτόματα όταν τα πράγματα ζορίσουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση και η εκτέλεση spells γίνεται με τα πλήκτρα του mouse, ενώ τα combos πατώντας διαδοχικά τα hotkeys που αντιστοιχούν σε κάθε element.magicka 2 Magicka

Στους custom-made συνδυασμούς έρχονται να προστεθούν και τα λεγόμενα Magicks, special ακολουθίες που για να πετύχουν θα πρέπει πρώτα να τις ανακαλύψετε μέσα από τους τόμους που κρύβονται σε διάφορα σημεία της περιπέτειας, λοξοδρομώντας συχνά από την πεπατημένη. Πέρα από τα υπερπολύτιμα Haste, Invisibility, Teleport κτλ, η ισχύς αρκετών από τα – 21 συνολικά – Magicks είναι εντυπωσιακή και κατακλυσμιαία, εξού και η εκτέλεσή τους μπορεί να απαιτεί μέχρι και έξι-επτά πλήκτρα (!). Ωστόσο, χρειάζονται προσοχή όσα προκαλούν ανεξέλεγκτη καταστροφή στην οθόνη, παίρνοντας αμπάριζα τέρατα, συμμάχους (υπάρχει κανονικό friendly fire στο co-op), NPCs, ακόμα και τον ίδιο τον caster. Μόλις πάρετε τον αέρα του μηχανισμού, πάντως, θα απολαύσετε τυφώνες, χιονοθύελλες, σεισμούς, αστροπελέκια, βροχή μετεωριτών, σπέρνοντας τον όλεθρο με στυλ αλλά και μπόλικο splatter (νάτο το PEGI 16+).

Ο σταδιακός εμπλουτισμός του spellbook σας με καινούργια Magicks είναι και η μοναδική ουσιαστική προοπτική ενδυνάμωσης του χαρακτήρα, αφού στο παιχνίδι δεν μαζεύετε XP ούτε ανεβαίνετε επίπεδα, ενώ υπάρχει μια υποτυπώδης παράμετρος loot που αφορά στο staff και το melee όπλο σας τα οποία αντικαθίστανται αυτόματα από τα καινούργια μόλις τα σηκώσετε από το έδαφος. Καλό θα ήταν, ίσως, να υπήρχε έστω ένα αποθηκευτικό slot ώστε να μην αποθαρρύνεται η δοκιμή κάποιου καινούργιου item από τον παίκτη που διστάζει να αποχωριστεί το αγαπημένο του staff (εγώ, ας πούμε). Το σύστημα, βέβαια, είναι υπεραπλουστευμένο προκειμένου όλο το βάρος να πέφτει στη σταδιακή εκμάθηση των φονικών spell combos, τομέας στον οποίο θα πρέπει να εκπαιδευτείτε αν θέλετε να επιβιώσετε από τις ολοένα πιο απαιτητικές μάχες ενάντια στις ατελείωτες εχθρικές αγέλες και τα ζόρικα bosses.

magicka 5 Magicka

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του παιχνιδιού είναι ο σχεδιασμός των levels και ειδικά των σημείων όπου οι scripted ενέδρες και τα boss fights «κλειδώνουν» τον παίκτη στα πλαίσια της ορατής οθόνης. Παρά το εκτεταμένο οπλοστάσιο από ξόρκια που έχετε στη διάθεσή σας, ο περιορισμένος χώρος οδηγεί συχνά τον Jawa σας να περικυκλώνεται σε χρόνο μηδέν από τους υπεράριθμους εχθρούς, να βρίσκεται στριμωγμένος σε γωνίες ή -συχνότερα- να εκτοξεύεται στο υπερπέραν από εκρηκτικά εχθρικά spells που προκαλούν τον ακαριαίο θάνατό του από πτώση.

Ειδικά αυτό το τελευταίο αποτελεί τη νούμερο ένα αιτία θανάτων Jawas παγκοσμίως και οδηγεί σε αλλεπάλληλες οδυνηρές ήττες από bosses, στις οποίες ο παίκτης νιώθει αδικημένος και εξαπατημένος (για να μη χρησιμοποιήσω τον «γαλλικό» όρο του Cisse), αφού συχνά προκύπτουν τυχαία και χωρίς να μπορεί να κάνει πολλά πράγματα για να τις αποτρέψει. Γενικά, το gameplay του Magicka στηρίζεται υπερβολικά στη λογική του trial and error, ειδικά στις δύσκολες μάχες με αφεντικά που έχουν έντονο arcade χαρακτήρα, προκαλώντας μπόλικο εκνευρισμό αλλά και την ανάλογη ηθική ικανοποίηση όταν έρχεται τελικά η επιτυχία (μετά τις 10 και βάλε προσπάθειες).

Αναφορικά με τη καίρια ερώτηση «τι σόι πράμα είναι τελικά το Magicka;» η απάντηση είναι μάλλον εύκολη: ισομετρικό action σε fantasy setting με λεπτή χιουμοριστική επίγευση. Το παιχνίδι δεν παίρνει τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά, υιοθετώντας ένα ανάλαφρο στυλ που κλείνει διαρκώς το μάτι (λες και έχει τικ) σε άλλα παιχνίδια, ταινίες, βιβλία και πάει λέγοντας. Μη περιμένετε, βέβαια, τα αιχμηρά, γάργαρα καλαμπούρια του Deathspank, εδώ τα πράγματα είναι πιο ήπια και ορισμένες φορές κομματάκι άνοστα αλλά κάπου κάπου θα σπάζετε λίγη πλάκα.

Οι διάλογοι είναι περιορισμένης έκτασης, όμως κάθε τόσο υπάρχουν στο περιβάλλον διάσπαρτες ποπ αναφορές για όλα τα γούστα: από το WoW, το Diablo και τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, έως τα βιβλία Discworld, το Loom, τον Highlander, ακόμα και το Counter-Strike, όλα έχουν βρει μια θέση στο παιχνίδι. Οι χαρακτήρες του Magicka μιλούν μια ιδιότυπη διάλεκτο αλαμπουρνέζικων αναμεμειγμένων με λέξεις από διάφορες γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά και κάτι σαν σουηδικά) που θυμίζουν τα Simlish. Το soundtrack αποτελείται από δυο-τρία πιασάρικα κομμάτια (catchy τα λένε στα καφενεία) αλλά θα μπορούσε, νομίζω, η Arrowhead να έχει γράψει και κανένα παραπάνω γιατί η επανάληψή τους κουράζει ελαφρώς κι από ένα σημείο κι έπειτα ούτε θα τα προσέχετε.

Αν και περισσότερο μοιάζει με προπαρασκευαστικό στάδιο για το online co-op, εντούτοις η διάρκεια του Adventure mode δεν είναι μικρή και με τα διαδοχικά Game Over θα σας πάρει κοντά στο δεκάωρο για να το φτάσετε ως το τέλος solo. Από κει και πέρα υπάρχουν τα Challenge maps, ήτοι δύο (μόνο) αρένες όπου αντιμετωπίζετε απανωτά κύματα εχθρών με σκοπό την επίτευξη όσο γίνεται μεγαλύτερου σκορ (για να μπείτε στα Leaderboards). Τόσο το Adventure όσο και τα Challenges μπορείτε να τα παίξετε και σε LAN ή online co-op για περισσότερο τζέρτζελο, αρκεί να βρείτε καλή παρέα μια και τα περισσότερα από τα παιχνίδια που τρέχουν ανά πάσα στιγμή είναι κλειδωμένα με password.

magicka 3 Magicka

Προς το παρόν, το online του Magicka είναι προβληματικό, το lag περισσεύει, το chat είναι δύσχρηστο και εδώ που τα λέμε με το περιεχόμενο που προσφέρεται δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να απασχολήσει κάποιον για καιρό, ακόμα και αν φτιάξουν τα πράγματα. Περιθώρια για διακριτούς ρόλους δεν υπάρχουν, αφού η μέριμνα ολονών είναι ουσιαστικά το ανελέητο nuke, το friendly fire (ειδικά των ισχυρών Magicks) θερίζει αδιακρίτως και αν δε διορθωθούν άμεσα οι αρκετές ατέλειες και bugs που μαστίζουν τον τίτλο, αμφιβάλλω αν θα μπορέσει να διασκεδάσει κανείς πραγματικά.

Δεδομένης και της πολύ χαμηλής τιμής του, οφείλω να ομολογήσω ότι το Magicka είναι αρκετά γουστόζικο, με χαριτωμένα, ζωηρά γραφικά, ευχάριστη ατμόσφαιρα και λειτουργικό χειρισμό, ενώ βασίζεται σε μια αρκετά καλά υλοποιημένη ιδέα που με λίγο fine-tuning θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα πλουσιότερο sequel. Είναι κρίμα, όμως, που οι ευκαιρίες για δημιουργική αξιοποίηση των πολυάριθμων διαφορετικών spells περνάνε ανεκμετάλλευτες, με ορισμένες εξ’ αυτών να παρουσιάζονται στη διάρκεια του tutorial για να εξαφανιστούν μετά πλήρως από προσώπου Γης. Επίσης, ενδιαφέρον θα είχε, ίσως, η ομαδική επίλυση environmental puzzles από τους παίκτες, πέρα από τους χαοτικούς συνδυασμούς spells που προκύπτουν τώρα.

Προς το παρόν το Magicka, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια της Arrowhead, δε δείχνει έτοιμο να περάσει στην αθανασία: bugs και glitches παραμονεύουν σε κάθε γωνία (ακόμα και μετά το πυρετώδες patching), το online κομμάτι χρειάζεται πολλή δουλειά και δεν υπάρχει αρκετή ποικιλία στο διαθέσιμο περιεχόμενο με αποτέλεσμα ο αρχικός ενθουσιασμός από τους πειραματισμούς του custom spellcasting σύντομα να κοπάζει. Τέθηκαν, πάντως, οι βάσεις σε ένα πολύ ενδιαφέρον mechanic που έχω τη πεποίθηση ότι μπορεί να δώσει κάποιο ιδιαίτερα αξιόλογο παιχνίδι στο μέλλον, είτε αυτό είναι single player είτε co-op.

+ Χαριτωμένος τεχνικός τομέας
+ Το πρωτότυπο και -εν πολλοίς- πετυχημένο σύστημα μαγείας
+ Γρήγορη δράση με μια δόση στρατηγικής στη χρήση των spells
+ Χαμηλή τιμή

- Εκνευριστικά bugs και ελλιπή menus που δείχνουν προχειρότητα
– Το online co-op χρειάζεται εμπλουτισμό και άμεση βελτίωση για να κρατήσει τους παίκτες
– Αδιάφορη ιστορία με επαναλαμβανόμενο gameplay

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

http://game20.gr/reviews/magicka-review-3255/

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment