550 views 0 comments

Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)

by on March 1, 2011
 

Πότε ήταν η τελευταία φορά που παίξατε κάποιο FPS με χιουμοριστικά στοιχεία; Με δυσκολία θα θυμηθείτε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως το Wolfenstein ή το Unreal Tournament. Η Epic Games αποφάσισε να προχωρήσει το χιούμορ ένα σκαλοπάτι πιο πάνω κι έτσι σε συνεργασία με την People Can Fly (δημιουργό του Painkiller) μας φέρνει το Bulletstorm. Οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί και στην έκδοση του Gears of War για PC. Μόνο που αυτή τη φορά, η συνύπαρξή τους φέρνει στο προσκήνιο ένα τελείως FPS που ξεφεύγει απ’ τα συνηθισμένα.

Bulletstorm box Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)Σενάριο
Βρισκόμαστε στον 26ο αιώνα, όπου η συνομοσπονδία των πλανητών προστατεύεται από μία οργάνωση μυστικών υπηρεσιών, με την ονομασία Dead Echo. Εσείς, ονομάζεστε Grayson Hunt και δουλεύετε για την συγκεκριμένη οργάνωση μαζί με άλλους τρεις συνεργάτες σας. Ο εξοπλισμός σας περιλαμβάνει όπλα τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και ένα αεροσκάφος για να ταξιδεύετε ανάμεσα στους πλανήτες.

Επί σειρά ετών, ο στρατηγός Sarrano ο οποίος ηγείται της οργάνωσης, σας έβαζε να εκπληρώσετε ως μισθοφόροι μία σειρά από αποστολές. Μία ημέρα όμως, κατά την διάρκεια μιας αποστολής, ανακαλύπτετε ότι τόσο καιρό σκοτώνατε αθώους πολίτες, οι οποίοι απλά είχαν τεθεί ενάντια στις πράξεις του στρατηγού σας. Αμέσως έρχεστε σε επικοινωνία με τον Sarrano, ο οποίος σας ομολογεί ευθέως ότι όντως σας έβαζε να σκοτώνετε αθώο κόσμο. Με το που ανακαλύπτετε αυτή την προδοσία, αποφασίζετε να εκδικηθείτε τον Sarrano για τα εγκλήματα που έχει διαπράξει και κάπου εκεί ξεκινάει μία ανελέητη μάχη.

Στο έργο σας αυτό δεν θα είστε μόνος, καθώς από τους συμπολεμιστές σας θα σας συνοδεύει ο Ishi Sato, ο μόνος επιζών από την πρώτη σας συμπλοκή με τους άντρες του Sarrano και την φυγή σας. Στην πορεία όμως θα βρείτε…κι άλλη παρέα.
Σκοτώστε με στυλ
Στο gameplay του, το Bulletstorm θα μπορούσε με μία λέξη να χαρακτηριστεί «τρελοκομείο». Σε αντίθεση με τα άλλα FPS όπου απλά σκοτώνετε, εδώ το σύστημα δουλεύει τελείως διαφορετικά. Το παιχνίδι σας ωθεί να σκοτώσετε με διάφορους τρόπους, με απώτερο σκοπό την απόκτηση των skillpoints, με τα οποία αγοράζετε σφαίρες, αναβαθμίζετε την χωρητικότητα των όπλων σας ή τα κάνετε upgrade για να έχουν μεγαλύτερη δύναμη πυρός.

Όλα τα kills περιστρέφονται γύρω από δύο βασικές παραμέτρους. Την κλωτσιά και το μαστίγιο! Στο PS3, με το L2 πετάτε το μαστίγιο, φέρνετε έναν αντίπαλο κοντά και με τον κύκλο εκτελείτε μία κλωτσιά. Για την διευκόλυνσή σας, όποτε κάποιος εχθρός πιάνεται στο μαστίγιο ή δέχεται κλωτσιά, τότε αιωρείται στον αέρα για λίγα δευτερόλεπτα σε ρυθμό bullet time, ώστε να προλάβετε να του «καρφώσετε» τις σφαίρες στο σημείο που θέλετε.

Τα skillpoints δεν αποκτώνται έτσι εύκολα όποτε απλώνετε το μαστίγιό σας ή όποτε κλωτσάτε. Σημασία έχει ο τρόπος που θα πεθάνει ο άλλος. Για παράδειγμα, αν τραβήξετε κάποιον με μαστίγιο κι αυτός καρφωθεί σε αιχμηρή επιφάνεια και πεθάνει ακαριαία θα αποκτήσετε 100 πόντους. Αν σκοτώσετε κλωτσώντας ένα βαρέλι με δυναμίτη και πυροβολώντας το με το που θα φτάσει στον εχθρό, μπορείτε να κερδίσετε μέχρι και 500 πόντους. Αντίστοιχα, τα skillpoints αποκτώνται με headshots, με σφαίρες στην ευαίσθητη περιοχή, όποτε εξοντώνετε κάποιο mini boss ή αν χρησιμοποιήσετε τις ειδικές σφαίρες κάποιου όπλου σας.

Ο τρόπος απόκτησης των skillpoints αναγράφετε στη σχετική λίστα, την οποία μπορείτε να δείτε όποτε πατήσετε το Select μέσα στο παιχνίδι. Υπάρχουν δεκάδες εναλλακτικοί τρόποι να σκοτώσετε κι ορισμένοι από αυτούς είναι αρκετά δύσκολοι να επιτευχθούν. Για παράδειγμα, το να σκοτώσεις κάποιον ενώ έχει πιάσει φωτιά, προαπαιτεί να βρεθεί πρώτα στο κατάλληλο σημείο για να «λαμπαδιάσει».
Bulletstorm1 1 Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)
Για να αγοράσετε νέα upgrades ή πυρομαχικά με τους πόντους που συλλέξατε, θα πρέπει να βρείτε ένα dropkit. Τα dropkits είναι ειδικά μπλε κιβώτια, που συναντάτε πολύ συχνά στο δρόμο σας. Πετώντας το μαστίγιο πάνω τους, «συνδέεστε» με αυτά και πραγματοποιείτε τις αγορές σας. Το πρώτο πράγμα που σίγουρα θα χρειαστείτε είναι οι σφαίρες, οι οποίες τελειώνουν πολύ γρήγορα. Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι όσοι εχθροί χρησιμοποιούν το αρχικό σας όπλο (Peacemaker Carbine), ρίχνουν μόλις 20 σφαίρες κάθε φορά. Αυτό είναι αν μη τι άλλο ένα μη ρεαλιστικό στοιχείο, καθώς σχεδόν σε όλα τα FPS, ο αριθμός των σφαιρών που πέφτει πρέπει να είναι τυχαίος. Συν τις άλλοις, αν ξεμείνετε από σφαίρες, ακριβώς επειδή δεν έχετε όπλο με άπειρες σφαίρες, θα πρέπει να επιστρέψετε πίσω στο προηγούμενο dropkit (αν είναι διαθέσιμο) και να πραγματοποιήσετε αγορά. Αν όμως δεν υπάρχει πρόσβαση σε dropkit τότε πολύ απλά την βάψατε, καθώς μόνο με κλωτσιές και μαστίγια δεν μπορείτε να σκοτώσετε κανέναν.

Χειρισμός και UI
Ο έλεγχος του χαρακτήρα σας δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με τα περισσότερα FPS. Μία βασική παράμετρος 0που αφορά τις εκδόσεις των κονσολών- είναι ότι για να σκύψετε πατάτε το αριστερό analog stick. Με το X στο PS3 ή το Α στο Xbox 360, πηδάτε πάνω από εμπόδια, καθώς κλασικό άλμα δεν υφίσταται. Με διπλό πάτημα του ίδιου κουμπιού κάνετε slide ενώ τρέχετε ή ενώ κατηφορίζετε γκρεμούς, όπως αντίστοιχα θα κατηφορίζατε μία τσουλήθρα.

Σε γενικές γραμμές ο χειρισμός είναι απλός και το μαστίγιο έχει μεγάλη εμβέλεια, κάτι που θα σας διευκολύνει αρκετά. Η στόχευση θα μπορούσε να είναι πιο προσεγμένη, καθώς η κάμερα εστιάζει απότομα πάνω στον στόχο σας, κάτι που εν μέρει σας αποπροσανατολίζει. Ακόμη, δεν υπάρχει κάποιο σύστημα κάλυψης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στα δεδομένα ενός FPS το κρίνουμε ως απαραίτητο στοιχείο.

ο User Interface είναι μέτριο σε σχεδιασμό, ειδικά στο μενού αγοράς όπλων και ξεκλειδώματος achievements. Επιπλέον, οι ενδείξεις στην οθόνη είναι μόλις δύο και αφορούν τα skillpoints σας και τις σφαίρες του όπλου σας. Απ’ τη στιγμή όμως που θα περάσουν λίγα δευτερόλεπτα χωρίς να πυροβολήσετε, οι ενδείξεις αυτές θα εξαφανιστούν. Άρα, για να δείτε πόσες σφαίρες σας απέμειναν θα πρέπει κάθε φορά είτε να ανοίξετε το μενού αλλαγής όπλων, είτε να ρίξετε μία σφαίρα.

Για να είναι το παιχνίδι πιο user friendly, από τα πέντε επίπεδα δυσκολίας, μπορείτε ανά πάσα ώρα και στιγμή να αλλάξετε την δυσκολία την ώρα της δράσης. Αυτό θα σας ξεμπλοκάρει από τα σημεία όπου θα έχετε να αντιμετωπίσετε ένα ζόρικο boss ή αν ξεμείνετε από σφαίρες. Επιπλέον, οι σφαίρες σας, οι κλωτσιές και το μαστίγιο που κουβαλάτε δεν μπορούν να βλάψουν τους συμπολεμιστές σας. Αυτή η βοήθεια αλληλοσυνδέεται και με μία ακόμη παράμετρο. Την μη ύπαρξη revive. Με απλά λόγια, ότι κι αν γίνει, ο μόνος που μπορεί να πεθάνει απ’ την ομάδα σας είστε εσείς κι αν αυτό συμβεί τότε επιστρέφετε στο προηγούμενο checkpoint.

Όπλα και A.I.
Το οπλοστάσιο του Bulletstorm θα μπορούσε να είναι πολύ πιο εντυπωσιακό κι αν αναλογιστούμε την φαντασία της Epic Games περιμέναμε περισσότερα πράγματα σε αυτόν τον τομέα. Καταρχήν, όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχει default πιστόλι με άπειρες σφαίρες, κάτι που αποδεικνύεται πάντοτε χρήσιμο σε όλα τα FPS. Το αρχικό σας όπλο είναι το αυτόματο Peacemaker Carbine. Αργότερα αποκτάτε πιστόλι, shotgun, grenade launcher, εκτοξευτή οβίδων, μέχρι και sniper. Βέβαια, ένα rocket launcher τύπου Unreal Tournament, ένα φλογοβόλο ή κάποιο όπλο λέιζερ που θα κάνει «ψητά» τα θύματά σας, είναι μόνο μερικές αξιόλογες προσθήκες που δεν θα μας χάλαγαν.

Bulletstorm Screen 12 1 Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)

Το A.I. των εχθρών σας σηκώνει αρκετή συζήτηση. Όσο το παιχνίδι εξελίσσεται, τόσο θα δείτε ότι ολοένα και περισσότερα πυρά θα έρχονται κατά πάνω σας. Τα «παλικάρια» που αντιμετωπίζετε στοχεύουν συνήθως σωστά, όμως πέρα από τα όπλα τους και κάποια mini turrets, δεν χρησιμοποιούν χειροβομβίδες, ούτε…κλωτσάνε όπως εσείς. Υπάρχει επίσης το εξής φαινόμενο. Όταν πυροβολείτε κάποιον, ο τύπος θα χρειάζεται 3-4 φορές περισσότερες σφαίρες για να πεθάνει, απ’ ότι σε ένα μέσο FPS! Αυτό γίνεται απλούστατα για να αναγκαστείτε να τον φέρετε κοντά σας με το μαστίγιο, να τον κλωτσήσετε και μετά να τον πυροβολήσετε εν κινήσει για να μαζέψετε τους πόντους. Ένα ακόμη τέτοιο παράδειγμα, είναι ορισμένοι μανιακοί που έρχονται κατά πάνω σας για να σας σφάξουν με το μαχαίρι τους, αφήνοντάς σας ως μόνη επιλογή την κλωτσιά.

Αποστολές
Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας θα κληθείτε να κάνετε διάφορες «ταρζανιές», πέρα από το να σκοτώνετε όποιον βλέπετε. Για παράδειγμα, θα χρειαστεί να καθαρίσετε έναν ολόκληρο στρατό από οχήματα, ενώ βρίσκεστε πάνω σε πλατφόρμα τρένου ή να ελέγξετε τηλεκατευθυνόμενους…δεινόσαυρους! Γενικά μέχρι το τέλος του, το Bulletstorm έχει διάφορα αλλοπρόσαλλα στοιχεία. Η People Can Fly καταφέρνει να μας διασκεδάσει επιτυχώς, αν και δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο συνδυασμός μαστίγιο-κλωτσιά είναι η βάση για την απόκτηση των skillpoints, κάτι που από ένα σημείο κι έπειτα καταντάει ολίγον τι βαρετό. Τέλος, το Campaign διαρκεί περίπου οκτώ ώρες στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας.

Multiplayer
Σε αυτόν τον τομέα, οι developers έκαναν ένα σημαντικό λάθος. Ενώ θα περιμέναμε από τα δεδομένα ενός τέτοιου παιχνιδιού κάποια Deathmatch ή Capture the Flag modes, αντιθέτως βρήκαμε ένα mode συνεργασίας co-op, το “Anarchy Mode” κι ένα σόλο παιχνίδι, το “Echo Mode”.

Στο Anarchy Mode συγκεντρώνεστε ομάδες των τεσσάρων παικτών και πρέπει να σκοτώσετε σειρές εχθρών (τα λεγόμενα waves), χρησιμοποιώντας πάντοτε στυλ για να συλλέξετε τα απαραίτητα skillpoints. Όποτε ολοκληρώνετε επιτυχώς ένα κύμα εχθρών θα περνάτε στο επόμενο, ενώ παράλληλα θα μπορείτε να αγοράζετε upgrades με τους πόντους που αποκτήσατε. Κάτι ακόμη που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αν δεν βρείτε άλλους παίκτες online, τότε το mode αυτό μπορείτε να το παίξετε και μόνοι σας.
Το Echo Mode είναι ουσιαστικά ένα single-player mode, στο οποίο υπάρχουν τοποθεσίες από το campaign, όπου θα πρέπει να σκοράρετε όσο το δυνατόν καλύτερα, σκοτώνοντας εχθρούς. Στη συνέχεια, το σκορ σας θα ανέβει στο leaderboard και…αυτό είναι όλο.
Γραφικά
Τα περιβάλλοντα του Bulletstorm περιλαμβάνουν κατεστραμμένες και ερημικές τοποθεσίες, κρησφύγετα, βιομηχανικές ζώνες, δάση και κατά κύριο λόγο ανοιχτά περιβάλλοντα, χωρίς βέβαια να λείπουν οι κλειστές τοποθεσίες, με μάχες μέσα σε ερειπωμένα σπίτια. Η ποικιλία των εχθρών σας είναι υψηλή, τόσο ώστε να μην βαρεθείτε μέχρι το τέλος, βλέποντας συνεχώς τις ίδιες φάτσες, κάτι που έχουμε δει πολλές φορές σε FPS τύπου Killzone.

Ακριβώς επειδή το παιχνίδι δεν είναι ρεαλιστικό, τα textures που χρησιμοποιούνται τονίζουν περισσότερο τον arcade χαρακτήρα του, προβάλλοντας τα 3D models και τα εφέ του αίματος με μία ελαφρώς καρτουνίστικη χροιά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το αίμα δε ρέει άφθονο. Το αντίθετο μάλιστα. Οι σκηνές βίας είναι πολλές, οι τεμαχισμοί μελών ακατάπαυστοι και γενικά οι προγραμματιστές έχουν ακούσει αρκετά κακόβουλα σχόλια από τον τύπο για τις σκηνές που προβάλλονται. Σε αυτό έβαλε το χεράκι της και η Unreal Engine 3.5 της Epic Games.

Ήχος
Πέρα από τα εντυπωσιακά kills, τα voice overs κρίνονται επιτυχημένα, καθώς οι κραυγές σε κάθε σκοτωμό είναι πιο δυνατές και συνεχείς από οποιοδήποτε άλλο FPS. Τόσο, ώστε να νομίζετε ότι κάθε φορά σκοτώνετε…γορίλα κι όχι άνθρωπο! Αν έχετε παίξει ανάλογα games και δεν εντυπωσιάζεστε απ’ ότι κι αν δείτε, τότε το όλο σκηνικό με τα τραγελαφικά kills και τις κραυγές που θα ακούσετε, είναι πολύ πιθανό να σας προκαλέσει άφθονο γέλιο. Όσο για τους διαλόγους, αυτοί αξιοποιούνται όχι μόνο στα cutscenes, αλλά και την στιγμή της δράσης, ανάλογα με την περίσταση.
Συνοψίζοντας
Το Bulletstorm είναι μία συμπαθής εναλλακτική πρόταση στο ήδη υπάρχον τοπίο των FPS που κυκλοφορούν. Το campaign του παρουσιάζει ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον, λόγω της ιδιομορφίας του gameplay. Από εκεί και πέρα το multiplayer mode πολύ δύσκολα θα καταφέρει να σας κρατήσει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τόσες κλωτσιές και μαστιγώματα που θα ρίξετε, σίγουρα θα βγάλετε…πολλά απωθημένα.
Θετικά:
– Ανελέητη και ωμή βία
– Ακατάπαυστη δράση
– Σκοτώστε με διαφορετικούς τρόπους και αποκτήστε skillpoints

Αρνητικά:
– Προβλήματα στο frame rate
– Ο συνδυασμός μαστίγιο-κλωτσιά καταντάει βαρετός
– Φτωχό multiplayer mode
– Απουσία Co-op

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.9

Η διαστροφή και η βία σε όλο της το μεγαλείο!

Μάνος Γρυπάρης

http://www.gameworld.gr/reviews/2-GameWorld/862-Bulletstorm#

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

You must log in to post a comment